het spel heet nog wel OXO maar mede door ziggy is er veel veranderd.
ziggy kwam van de week langs om te kijken naar mijn concept en keek of hij mogelijk kan helpen bij mijn project.
na ziggy eerst duidelijk uit te leggen dat het echt geen referenties mag hebben met iets dat mensen hebben gecreƫerd, werd het hem duidelijk wat voor een hoofd sfeer ik wil brengen met dit spel. dit losstaande van een verslavend puzzels ritme spel zoals tetris of DDR.
ik liet hem het spel zien, tot hoever het was. we waren het er beide overeens dat het er nog niet helemaal was, er miste echt nog iets essentieels, na veel en heftig brainstormen durfde ik eindelijk het hoofdconcept wat ik al bijna 2 jaar in mijn hoofd heb los te laten.
ik wist het,.. hij wist het,.. je schud met de bal en dan valt er een blok in de bal die je vast houd.
dat ik helemaal niet logisch, stel dat je met een blikje cola schut, en dat er dan een telefoon op valt. dat klopt gewoon niet.
wat wel klopt:
je schud met een blikje cola en er komt een telefoon uit je blikje gespoten. ik weet ik leg het belachelijk uit,.. maar dat is wel de essentie. als je schud met iets dan moet daar iets mee gebeuren en niet met een voorwerp die daar niet eens mee in connectie staat.
dus was is er veranderd:
de bal ziet er uit als een planeet zoals Saturnus(met zo'n ring er omheen).
in de bal zit een vuur bal die beukt op de beat, de richting waarop hij beukt is richting de ring.
in die ring zijn vormen te zien, deze vormen gaan met de klok mee, op het moment dat je schud met de bal schud je een vorm uit de bal, je schud als het ware de vorm uit de bal. dit voelt zoveel logischer en geloofwaardiger dat ik heb besloten om het concept om te gooien en verder te gaan met het nieuwe concept.
ook visueel was ik nog niet helemaal tevreden, het was nog niet echt consistent en had nog niet echt een eigen karakter, dat ga ik ook meteen aanpakken.
ik ben nu de concept fase voorbij en ga in productie, in productie met een nieuwe consistente stijl.
leuk nieuwtje is dat Ziggy elke week 4 uur wil helpen met het maken van 3d zaken en het concept. zijn functie is :Visueel designer. ik ben hier echt super blij mee.
nog een leuk nieuwtje:
joost had nog studie punten nodig. en in nog een concistente stijl, joost gaat voor mijn concept art maken waar wij het spel op gaan baseren. super relaxt dacht ik zo:P
Groeten en een lach,
Simon
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten