Design document van de Otherotter ball
Project omschrijving:
Ik ga de komende maanden op verschillende vlakken,.. mijn game idée uitwerken. Een technische demo om te laten zien dat het werkt een wii mote in een bal. Maar bovenal ga ik een document laten zien waar op een prettige manier je over het spel verteld wordt. Hoe het speelt wat de regels zijn en wat het orgineel en zo bijzonder leuk maakt.
Daarnaast wil als uitgebreid toetje nog een paar andere spel ideeen laten zien die je met de bal zou kunnen doen.
Doel van het project:
Mijn doel is dat mijn ideeen die ik in mijn hoofd heb; goed op papier kan zetten, dat mensen me snappen daarna met me mee kunnen denken. Zouden willen investeren of me aanmenen voor een creatieve functie in de game industrie. Ik heb hier nog weinig echte ervaring in en wil graag voor mezelf weten of dit iets voor mij is en of ik iets voor de game industrie ben.
Doelgroep:
Mijn afstudeer project op zichzelf is voor een opdrachtgever, of een investeerder die net zoals bij een mooie portofolio een goed beeld krijgt met wie hij te maken heeft. Echter gaat het hier dan om een design document met mogelijk wat informatieve filmpjes. De inhoud van het design document, de games die zijn voor een andere doelgroep. Aangezien ik wil gaan werken met vrij absurdistische en humoristische content en ideeen voor de besturing, dit maakt de drempel lager voor mensen die niet heel erg bekend zijn met games. Mijn doelgroep is dus fanatieke casual gamers die kan genieten van absurdisme.
Werkwijze en techniek voor de uitvoering:
Aangezien ik al 1,5 jaar bezig ben met het bedenken van spellen die bestuurd kunnen worden door een wii-mote in een ball kon ik meteen aan de slag.
Ik heb deze 6 maanden opgedeeld in 2 gelijke blokken. In het eerste blok houd ik me elke 2 weken bezig met:
- Programmeren
- hardware van de baldesign
- het hoofdspel
- design subspellen
- marketing
- planning maken blok 2
- en andere game ideeen summier uitwerken.
Na deze 3 maanden heb ik redelijk goed en beeld gekregen wat ik het meest interessant vond en wat er nog heel relevant is om te doen de laatste 3 maanden.
Presentatievorm:
Mijn bedoeling is als het allemaal naar wens is verlopen, dat ik dan een aantal game designers uitnodig bij de presentatie. In deze presentatie laat ik op een spetterende manier zien (helium paal, samen met octopus van jutte van de vorige stage) waar ik de afgelopen tijd aan heb gewerkt. Dit wil ik dan in het grote theater doen, mocht er natuurlijk plek zijn, maar als we nu al weten wanneer we afstuderen dan moet dat mogelijk zijn toch??
Leerdoelen:
Zoals bovenaan staat heb ik nog zo goed als geen ervaring met het uitwerken van een gameconcept. Ik wil graag leren hoe je van een eenvoudig idee in je hoofd een helder en interessant boekwerkje kan maken. Ook wil ik er achterkomen of ik het leuk vind om het te doen, dat weet ik namelijk zelf ook nog niet.
Ik weet van mijzelf dat ik een lapzwans kan zijn en zeker niet een gemiddelde manier van designen heb, ik hoop hier een tussenweg in te vinden net zoals bij “geen bla bla bla”.
Waarom dit voor mij heel belangrijk is omdat ik veel ideeen heb en zou het leuk vinden als ik met het bedenken en het solide maken van die ideeen later mijn werk kan maken.
Maar ik weet niet of die ideeen daadwerkelijk zo bijzonder zijn en of er los van bijzonder überhaupt wel vraag naar is in deze commerciële gamewereld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten