Werk titel:
Windmill
Project omschrijving:
Ik wil graag een bijzondere ervaring en beleving bieden en mensen meevoeren naar een andere wereld. Ik zal gebruik maken van het thema loslaten, aangezien ik daar zelf ook veel mee bezig ben en de term op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden.
Doel van het project:
Een wereld creëren die je meevoert en inspireert, waar je in opgaat, en je de dagelijkse dingen doet vergeten. Daarnaast hoop ik dat de beelden, interactie en muziek van mijn project zo’n sfeer meegeven dat de gebruiker graag in die wereld zou willen verblijven.
Doelgroep:
Voor volwassen mensen die geïnteresseerd zijn in sfeervolle interactieve installaties, mensen die het kind in zichzelf nooit zijn verloren en nostalgisch terugdenken aan vroeger.
Werkwijze en techniek voor uitvoering:
Door zelf veel te maken, tekenen en schilderen de wereld bedenken en opzetten, daarbij zoeken naar een stijlvorm, moodboards maken en ik ga op zoek naar een techniek die het digitale meer analoog maakt.
Ik ga waarschijnlijk gebruik maken van een beamer, camera en eventueel de Wii-Mote voor de infrarood mogelijkheden.
Presentatievorm:
Een interactieve installatie waarin de gebruiker zich kan begeven, maar niet geheel afgesloten is van de omgeving, zodat andere mensen ook kunnen meekijken/ meedoen. De installatie zal bestaan uit een digitale omgeving met echte tastbare objecten.
Leerdoelen:
• Meer op mijn eigen intuïtie afgaan.
• Een installatie maken die de aandacht van de gebruiker(s) vast kan houden en die ook gezien kan worden als een sandbox game, waarin play een belangrijke factor is.
• Een interessante en consistente wereld ontwerpen waar interactie een toevoeging is.
• Leren om de veilige digitale wereld los te laten door meer de ruimte in te gaan.
• Zekerder zijn over mijn werk.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten